Wat houdt jou tegen?

support-150174_1280

Heb je al langere tijd lichamelijke klachten of zit je niet lekker in je vel? Je kent je lichaam. Je voelt dat er iets niet klopt.

Wat zou je willen?

• Meer energie
  • Minder pijn
  • Meer plezier
  • Meer……

Kortom, je voelt je niet in balans. Maar de grote vraag is:

WEET JIJ WAT JOU ECHT TEGENHOUDT?

• Ben je bang voor teleurstelling?
  • Denk je alles al geprobeerd te hebben?
  • Ben je het vertrouwen in je lichaam kwijt?
  • Ben je het vertrouwen in de zorg kwijt?
  • Krijg je niet voldoende steun uit je omgeving?
  • Vind je eigenlijk dat je het niet waard bent om fijn te leven?
  • Heb je ooit een slechte ervaring gehad met een zorgverlener?
  • Ben je bang dat hulp veel geld kost? Informeer eens bij je zorgverzekeraar of dit echt zo is.
  • Zijn er mensen in je omgeving, die een nóg zwaarder leven hebben. (daardoor mag jij niet zeuren, vind je zelf)
  • Ben je bang dat je zelf ook aan de slag zal moeten (dat is ook zo, zal ik vast verklappen)
  • Ben je bang voor kwakzalvers? (houden zo, ik vind ze ook doodeng)

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit WAT het is dat je tegenhoudt. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom het erg moeilijk is om een keuze te maken. Een eerste stap om te kijken wat en wie jou kan begeleiden om fijner, energieker te leven.

Voetreflextherapie

Uit ervaring weet ik dat voetreflextherapie een ontzettend positieve bijdrage kan leveren bij het verlichten van (pijn) klachten.                                                                                           Hoe het precies werkt kun je hier lezen:http://www.reflexzonetherapieruta.nl/

Laat je eens informeren door een professionele voetreflextherapeute en vraag of hij/zij iets voor jou kan betekenen. We zijn er niet om een diagnose te stellen, maar kunnen wel helpen met ontspannende behandelingen die zorgen dat je doorbloeding verbetert en de kans op verlichting van je klachten groot is.

Maar hoe zit het nou met chronische klachten….

Een chronische ziekte is volgens Wikipedia een ziekte die lange tijd voortduurt. In Nederland wordt, afhankelijk van de ziekte, een termijn van het aanhouden van de klacht van langer dan zes weken tot zes maanden gehanteerd. Chronische aandoeningen kunnen over het algemeen niet door vaccins worden verhinderd of door medicijnen worden genezen. Evenmin verdwijnen zij automatisch.

Maar wat kun je dan wél doen.

• Laat een diagnose stellen door een arts
  • Word je eigen deskundige (lees boeken, artikelen, ervaringsverhalen van mensen met dezelfde aandoening)
  • Leef gezond (voeding, beweging)
  • Luister naar je lichaam. Wanneer je medicatie hebt gekregen van een arts en je hebt vervelende bijwerkingen. Bespreek je klachten/zorgen met je arts. Vraag zo nodig een second opinion van een andere arts.
  • Wees vriendelijk doch egoïstisch en kijk wat JIJ nodig hebt om meer van je leven te kunnen genieten. Dit is niet altijd hetzelfde als wat anderen jou adviseren.
  • Zet de eerste stap:

walk-790830_1920

Mocht ik iets voor jou kunnen betekenen?

Maak dan gerust een afspraak: http://www.reflexzonetherapieruta.nl/

Hartelijke groet,

Ruta Puylaert, HBO medisch gediplomeerd reflexzonetherapeute